sobota, 17 czerwca 2017

Pies... idealny?

Często "pies idealny" jest pojmowany jako pies, który umie wszystko, pies, który zachowuje się bezproblemowo i tak dalej. Dla mnie jednak oznacza to zupełnie co innego. Zapraszam do czytania :)

Chciałam dzisiaj podzielić się z Wami tym, czym dla mnie jest "pies idealny". Otóż moim zdaniem nie chodzi tutaj o psa świetnie wyszkolonego itp. Ja potrzebuję psa, z którym muszę pracować, który nie zachowuje się bezproblemowo. Uwielbiam nowe wyzwania, a szkolenie psa i praca z nim jest moim największym hobby. Próbuję wymyślać co raz to nowe metody jak nauczyć/oduczyć psa danej rzeczy. Najważniejsze nie jest osiągnięcie celu, lecz dążenie do niego, a przynajmniej według mnie. Ba, najlepiej, jak jeszcze na początku to się nie udaje i muszę szukać nowych rozwiązań i dróg do dotarcia do sukcesu.
Dla mnie Marley jest takim "psem idealnym", dzięki temu, że ciągnie na spacerach, skacze na gości, czasem warczy przy misce, czy nie ma zbyt dużej motywacji na zabawkę. Pod pewnymi względami te wady i niedociągnięcia w szkoleniu są dla mnie ogromnym plusem, ponieważ mam wiele do roboty ze swoim psem.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Podzielcie się opinią w komentarzu!
Zosia&Marley

6 komentarzy:

  1. Dla mnie idealny pies to taki, z którym przede wszystkim dobrze się żyje i pracuje. To co uważam za pozytywne cechy moich psów, nie musi być tym samym dla innej osoby :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dwa psy o całkiem różnych charakterach. Wybuchowa mieszanka i oaza spokoju. Z obydwoma dobrze mi się pracuje, chociaż każdy z nich wymaga innego podejścia. Niejednokrotnie musze szukać kilku różnych rozwiązań jednego problemu. Pies idealny to przede wszystkim taki z którym dobrze się dogaduje i pracuje.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia dobrze prawi, polać jej piwa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie idealny pies to taki, z którym mogę się bawić, z którym mogę się uczyć i poznawać świat. To taki, który jest wesoły, gdy jestem wesoła i taki, który pocieszy, gdy jestem smutna. Myślę, że "idealny pies", dla każdego oznacza co innego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również zgadzam się z Natalią :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pies idealny to taki z którym nam się dobrze żyje :)
    Pozdrawiam, Złoty Pies

    OdpowiedzUsuń